mandag 11. mai 2009

Vår, tror jeg ;)

Da var våren kommet til Djeveløya, ligger ennå litt sne i fjellene (og litt her og der rundt husene), men det er jo helt normalt at den ligger til ut i august, hehe. Her teller vi bare dager til vi skal hive oss i bilen med campingsvogna på slep å pjuske oss sør. Jeg gleder med noe vanvittig til å vise Olen min hvor jeg har tilbragt mine somre i mine barndoms år. Pappa sa at vi skal dra til Bergen en dag i løpet av uka, kanskje onkel Idar og tante Torill er i byen da så vi får hilse på dem også ;) Og vi må vel ta oss en tur på akvariet og fløyen så lillesnuppa får oppleve noe gøy, dessuten har ikke Ole vært på noen av severdighetene i Bergen tidligere.


Tatt fra verandaen vår
Noen dager med jobb er det osgå blitt i det siste, skulle gjerne hatt flere vakter men det kommer når jeg er tilbake fra ferien og tøtta er begynt i b.hagen. Vi har også vært på visning nr.2 i huset vi likte, så nå venter vi bare på nytaksten (den vi fikk var fra 2004). Tilsagn på lån har vi fått, så nå håper vi bare at selgeren godtar budet vårt. Vi har sett på flere hus, men tilstanden på de husene var heller shabby... mye som må gjøres, oppussinger på 5-600 000 og hvis du ikke får kjøpt husene for 2-300 000 så ender man jo opp med et driiitdyrt hus i ei fraflytningstrua bygd.. jau jau..

Ellers så har vært konfirmasjon på øya de to siste søndagene, noe man legger godt merke til av de ørtenfjørten bunadkledde menneskene som tripper rundt i finskoa overalt.. Virker som de har fått lisens til å bruke veien som de vil og ikke bry seg om bilister og andre trafikanter.. men men.. det er et år til neste gang nå, hehe.. Minnes da jeg var konfirmant, en kjempestor dag for meg og min familie. De kom reisende fra hele Norge og stilte opp med alt som trengtes i feiringen, takknemlig jeg har en så flott slekt :)




På oppdagelsesferd
Vi kjøpte fløyter og rangle til Ronjalille her om dagen, så nå øver hun til 17.mai så de stakkars foreldrene holder på å bli døv. Selv synes hun det er hysterisk morsomt, men blir flyforbanna når fløyta blir så full av spytt at den ikke lager lyd lengere. Da er det bare å sette den til sides å vente på at den skal tørke før det er en ny runde med orkester :)


Søta

Se hva jeg har fått



Tuuuuuuuuuuuuuuuuuut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar