torsdag 25. mars 2010

Kort innlegg

Har vært noen rare dager, var hos Jordmor for noen uker siden, der tok jeg en glukosebelastning i forbindelse med graviditeten. Legen ringte meg for noen dager siden og kunne fortelle meg at verdiene lå på 8,1. Noe som ligger i grenseland som han sa så fint, så nå blir det satt i gang kostholdsregulering på meg fram til fødsel og 3 mndr etter. Dette for å holde det i sjakk, og slik at det ikke utvikler seg til svangerskapsdiabetes.

Blir sikkert noe ekstra oppfølging i svangerskapet, blodprøver og muligens ultralyder. Vet ikke helt enda, skal til jordmor i dag kl 12, så får sikkert all den informasjonen jeg trenger da. Begynte straks å lure på om det hadde noe med vekten min å gjøre, noe det ikke hadde. Det er bare slikt som skjer av og til, hormonene tuller med kroppen. Så nå håper jeg på en god beskjed i dag, skal måle blodsukkerer mit etter normal frokost. Har spist 2 skiver hjemmebakt grovbrød med ost på, blir spennende å se om det gir store utslag på prøven.

Mamma kommer hjem fra kurs i dag, så skal innom henne enten i dag eller morgen. da skal hun få et påskeegg jeg har laget til henne. Eller, det er ikke helt ferdig, må kjøpe litt blonder i dag så er siste finishen tatt på det :)

Skal også kjøpe noen After eight-esker som jeg skal scrappe. Skal legge inn bilder av påskeegget senere, det blir ganske likt det jeg laget her om dagen :) After Eight-eskene skal jeg osgå legge inn bilder av så snart jeg er ferdig med dem :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar