onsdag 21. september 2011

Og det går dager, og det går år...

Vært hjemme med sykt barn i noen dager. Minsten har hatt magevondt. Men i dag er det full turbo igjen, men holder han hjemme en ekstra dag bare for å være sikker. Åsså får vi jo kosa oss i lag bare vi to <3 I dag er det prosjekt malings, i dag skal jeg pusse ned resten av Stompa halvhøy-senga til lillemor å male den. Så skal jeg se om det blir tid til å vaske veggene på rommet hennes slik at det blir klart til maling og påklistring av veggmotivet. Men først skal jeg vaske nederskapene på kjøkkenet mens ostepoppen sover, tok overskapene i går. Endelig har man litt energi :)

Vi skulle egentlig dra på hytta forrige helg, men Olen ble i pjusk form så vi utsatte det. Vet ikke når det blir hyttetur, får litt vondt i meg når jeg tenker på spillernye hytta som er så skjeldent i bruk :( Men her må det prioriteres. Vi har masse matereal i hagen som må på søppelhaugen før sneen kommer, vi må male ferdig huset, vi må fikse begge bilene (hvorav den ene skal på verksted i morgen) Vi må få rottingmøblene opp på loftet, vaske mattene, rydde verandaen, klippe plenen og pakke inn buskene i hagen. Ser ikke for meg at vi klarer alt i helga, men vi får sikkert en god start. I tillegg skal jeg jobbe senvakt på fredag og går på nattevakt søndags kveld.

Pappa og fam. drar til Kreta i neste uke, gjett at der er ei tøtte som ønsker seg med i kofferten. Varme og sol, paraplydrinker og late dager *drømme* Men nå er det heldigvisk ikke lenge til begge ungene skal opp til Falas med bestemora og gammeltanta sånn at vi kan ta oss en kjærestetur med hurtigruta til Kirkenes og tilbake. Vi simpelthen elsker havet begge to, kanskje ikke så rart når man tenker på at Olen var fisker i 7 år og jeg var fisker i 3 år :) Blir spennende å se hvilken hurtigrute vi skal reise med, og hvilken pris man får som Hurtigrute ambassadør, fruktkurv på rommet blir det uansett, hehe :) Selv om frukt sikkert er det siste vi tenker på når vi kommer ombord.

Nå skal jeg hive meg rundt og fortsette mitt daglige virke her, boring men må gjøres :) Så vi snakkes :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar