lørdag 31. desember 2011

Julaften, revy og omgangssjuke..

Da var julaften passert, maten blei nyyydelig og det virket som alle gjestene spiste seg mette og gode. Og de siste gjestene gikk ikke før i 2 tia på natta, så de må ha trivdes :) Var på jobb på julaften så det blei litt stress med maten osv. Alt skulle jo være klart til storinrykk fra svigerfamilien, og man får jo litt prestasjonsangst når man vet at en erfaren og kjent kokk fra byen skal komme på bevertning ;) 1.juledag, det vil si kl 07.15 var jeg tilbake på jobb igjen, vel og merke noe trøtt i øye ;) Ole og barna kom å hentet meg, og rett på den årlige 1.juledagslunchen med oss bar det.  Masse nydelig mat, gratinert kongekrabbe, potet/reke/egg/waldorf/salater, fenalår, ribbe, pinnekjøtt, hvitløksmajones osv osv. Spiste meg mett og god. Desverre så måtte kvelden avsluttes litt tidlig da lille A plutselig fikk feber og virket i dårlig form. Men vel hjemme fikk vi dulla litt med han og R før de skulle i seng, så fikk vi litt hjemmealenekos med de i jula også <3

27.desember var vi på den årlige "Turn-Revyen" Det begynner å bli noen år siden vi var sist, ca 5 år vil jeg tro. Det var en braksuksess, jeg og resten av publikum lo så vi holdt på å tisse oss ut og falle av stolene. Det blei en liten drink eller 2 på revyfesten, men så pakka vi sammen finsko og veska mi å dro på "Nøden", den lokale puben. Der var vi til stengetid og kosa oss værre med øl og bilijard. Heldigvis hadde broren til sambo lovet å stå opp med barna dagen etter, så vi lå bare i senga når vi våkna i 09.30 tiden å prata å slumra i noen timer, deilig !

28.desember hadde Olen bursdag, hele 33 år gammel ble han <3 The love of my life <3
Vi hadde atter engang storinrykk i heimen av familie og venner, det ble servert kaker, kaffe, mye godter og Rundstykker, hehe :) Jada, jeg er rundstykkedronningen i Presteheia, i know.

29.desember kom den frykdede RÆKSJUKA , pfhøy !! Ungene ble ikke påvirka i noen stor grad, men jeg og gubben har vært helt elendig. Jeg fikk kreka meg på jobb på kvelden og hjem etter det, men lå å rulla i senga hele natta og sov slettes ikke godt. Olen lå på sofaen for å være nært toalettet for å si det sånn ;) Kom meg på jobb igjen i morges

30.desember, og har kun hatt mageknip. Fant fort ut at jeg ikke kunne spise noe, for da ble det bare vondt. Så på 2 dager har menyen min bestått av 2 klemetin (som bare gjorde vondt værre) og 4 små pepperkaker, men begynner å kjenne meg klar til spising igjen.

 Fordi.... :

31.desember kommer det gjester igjen, på menyen står Raclette og voivoi hvor jeg kleder ;)
Skal marinere masse kyllingkjøtt nå på morraskvisten, vi skal ha salat, hjemmelaget fløtegratinerte poteter, pappersaus, masse gratinerte grønnsaker i raclette-skuffene, hvitløksbauetter osv. Er ikke sikker på hvor mange vi blir ennå, det får vi vite i morgen tidlig.

Jeg skal legge inn noen bilder av alt sammen etterhvert, må bare få overfør alt fra kameraet mitt. Fikk nemlig et minnekort av broren min som kan lagre omentrent halve værden, så det tilhører skjeldenheten at man lagrer over på PC nå, sløvt.. vet det ;)

Stikker innom om noen dager. Ha en super nyttårsfeiring alle sammen <3 Klem


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar